יריד החלומות של נתנאלה 10-13.4 מכירה מוקדמת מתחיליםם!

איך (לא) להרוג את הצמח שלך

איך (לא) להרוג את הצמח שלך

אם אי פעם ניסיתם לגדל צמחים, אתם יודעים שזה לא קל כמו שזה נראה. צמחים יכולים להיות קפדניים, ואפילו הטעות הקטנה ביותר יכולה להוביל למותם. אבל אל דאגה, עם כמה טיפים וטריקים, תוכלו לשמור על הצמחים מאושרים ובריאים. הנה כמה דברים שכדאי לכם לזכור.

לבחור את הצמח לפי מיקומו בבית

לא כל הצמחים נוצרו שווים. חלקם דורשים הרבה אור שמש, בעוד שאחרים מעדיפים צל. חלקם צריכים להשקות לעתים קרובות, בעוד שאחרים יכולים לעבור ימים ללא מים. לפני שאתם רצים למשתלה, עשו מחקר כדי לגלות איזו סביבה הוא צריך כדי לשגשג. זה יגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם.

ספקו את הכמות הנכונה של מים

אחת הטעויות הנפוצות ביותר שאנשים עושים בכל הנוגע לטיפול בצמחים היא השקיית יתר. יותר מדי מים עלולים להטביע את השורשים ולגרום לצמח להירקב. מצד שני, לא מספיק מים עלולים לגרום לצמח לנבול ולמות. המפתח הוא למצוא את האיזון הנכון. בדקו את האדמה על ידי טבילת האצבע באדמה באופן קבוע והשקו רק כשהאדמה מרגישה יבשה למגע.

השתמשו באדמה הנכונה

צמחים שונים דורשים סוגים שונים של אדמה. חלקם זקוקים לאדמה מנקזת היטב, בעוד שאחרים מעדיפים אדמה שומרת לחות יותר. הקפידו לבחור את האדמה המתאימה לצמח שלכם, והימנעו משימוש באדמה מהחצר או הגינה שלכם, מכיוון שהיא עלולה להכיל מזיקים או מחלות.

תנו לצמחים שלך מספיק אור

צמחים צריכים אור כדי לצמוח, אבל לא כל הצמחים דורשים את אותה כמות אור. צמחים מסוימים זקוקים לאור שמש ישיר, בעוד שאחרים יכולים לשגשג באור עקיף. ודאו שאתם יודעים כמה אור צריך הצמח שלכם והציבו אותו במיקום המתאים.

אפשר להוריד אפליקציות המזהות צמחים באמצעות צילום, כך תזהו במהירות ובקלות את הצמח שלכם ואת התנאים הדרושים לו.

אל תשכחו לדשן

צמחים זקוקים לחומרים מזינים כדי לגדול, ודישון הוא אחת הדרכים לספק את אותם חומרים מזינים. עם זאת, יותר מדי דשן עלול להזיק לצמח שלך, לכן חשוב לעקוב אחר ההוראות שעל האריזה. כדאי גם להימנע מדישון במהלך חודשי החורף כאשר הצמחים נמצאים במצב רדום. עונת האביב תהיה מושלמת!

קבלו טיפ שווה וקל במיוחד להכנת דשן טבעי מבננות

שימו לב למזיקים ומחלות 

אפילו הצמחים הבריאים ביותר יכולים ליפול קורבן למזיקים ומחלות. שימו לב לכל סימני נזק, כגון עלים מצהיבים או נבילה. אם אתם מבחינים בבעיה, פעלו במהירות כדי למנוע את התפשטותה.

קודם כל:

  1. בודדו את הצמח שלא יגע באחרים.
  2. נסו לאתר אם יש עוד מזיקים, אולי הגעתם בזמן ולא התרבו מספיק.
  3. במידת האפשר, נקו עם מטלית לחה. אם יש הרבה או עלים קשים לניקוי, רכשו במשתלה הקרובה אליכם חומר לטיפול. בד״כ זה עובד.

סבלנות וסובלנות

גידול צמחים דורש זמן וסבלנות. לא להתייאש אם הצמח לא נראה מושלם מיד. עם טיפול ותשומת לב נכונים, הצמח יגדל וישגשג עם הזמן.

לכל צמח יש קצב גדילה שונה- הפוטוס למשל, מהיר מאוד לעומת צמח מטפס אחר כמו הפיקטוס או הHappy Leaf  שהם מאותה משפחה אבל הקצב שלהם איטי הרבה יותר.

לסיכום, טיפול בצמחים דורש תשומת לב לפרטים, אבל זה לא מדע טילים. על ידי ביצוע העצות האלה, אתה יכול לשמור על הצמחים שלך בריאים ומאושרים במשך שנים רבות.

יאללה בהצלחה!!

 

לעוד טיפים שווים של המדריכה רעות לצמחים >>

Scroll to Top